Mai multe companii de zbor din SUA au amant zboruri din cauza unei erori AeroData

Mai multe companii aeriene din SUA au amanat temporar zboruri in aceasta luni, din cauza unei intreruperi a software-ului AeroData.

 

AeroData, care urmareste greutatea si echilibrul unui avion si care este utilizat pentru planificarea zborurilor, a suferit o defectiune nespecificata care a adus serverele sale offline. Southwest, United, JetBlue, Alaska si Delta au fost printre cei afectati, iar unele companii aeriene nu au reusit sa creeze documente.

 

Problema tehnica a fost rezolvata, fara ca zborurile sa fie anulate, insa aproximativ 780 de zboruri au fost amanate – calatorilor li se recomanda sa le verifice zborul specific pentru detalii suplimentare.

 

„Incepand cu ora 6:05 am, Southwest Airlines a ridicat o oprire la sol interna implementata pentru aproximativ 40 de minute in aceasta dimineata, in timpul unei intreruperi cu un furnizor care ofera servicii de mentenanta pentru datele utilizate in planificarea zborurilor”, a afirmat Southwest intr-o declaratie.

 

In timp ce cauza de intrerupere nu este cunoscuta, un studiu de caz realizat de VMware in anul 2017 arata ca AeroData opereaza trei data centere in Arizona si Colorado.

 

Studiul noteaza ca „AeroData ofera date de zbor critice pentru companiile aeriene majore, clientii sai apreciaza ca aceste servicii sunt conectate, dar separate de sistemele IT ale companiei aeriene.”

AeroData asigura ca datele clientului sunt sigure si ca datele de zbor sunt disponibile atunci cand este nevoie. Aplicatia client-server AeroData de pe platforma de zbor este ultima aplicatie folosita de piloti inainte ca usa de intrare a aeronavei sa fie inchisa inainte de decolare. Prin urmare, doar cinci minute de intrerupere a sistemului pot duce la peste 100 de zboruri intarziate si la pierderea veniturilor.

 

Studiul de caz detaliaza modul in care AeroData a trecut la o „abordare a data centereului definita de software securizat de VMware NSX” si vSAN pentru stocare.

 

Studiul continua: „AeroData utilizeaza o tehnologie de accelerare WAN pentru a efectua rutarea bazata pe politica de la un data center la altul. Tehnologia de accelerare WAN nu ofera numai protectie impotriva defectiunilor circuitului (MPLS si ISP), dar imbunatateste si utilizarea latimii de banda pana la 80%. Cu NSX si o solutie de optimizare WAN complementara, AeroData este capabila sa reduca in mod semnificativ timpul de clonare si de migrare a aplicatiilor sale de la un data center la altul. ”

 

Nu se stie daca compania si-a actualizat facilitatile din 2017.

 

Pentru a fi corect fata de AeroData, este departe de a fi singurul exemplu al unei intreruperi a sistemului care a dus la oprirea zborurilor. Un amestec extrem de complex de sisteme de interconectare cu foarte putin spatiu de eroare, gestionarea zborurilor se confrunta cu dificultati.

 

Doar saptamana trecuta, Sabre – o companie implicata in bilete de tiparire pentru bagaje, check-in-uri si rezervari – a avut probleme de IT care au intarziat zboruri pe teritoriul Statelor Unite.

 

Mai multe exemple, inclusiv cand United Airlines a retinut toate zborurile interne, Delta a oprit 451 de zboruri ca urmare a unei „intreruperi majore la nivelul retelei” sau atunci cand un esec al data centerului Verizon a provoacat intarzieri ale zborurilor JetBlue.

 

Unul dintre cele mai cunoscute cazuri implica British Airways, care a anulat 672 de zboruri in timpul unui weekend de trei zile de vacanta in Banca in 2017, la un cost estimat de 58 milioane de lire sterline.

 

Motivul problemei a fost pus pe seama unei intreruperi a alimentarii cu energie a unui data center BA condus de CBRE. In 2018, BA a dat in judecata compania, dand vina pe acesta pentru intrerupere – dar, la inceputul acestui an, cele doua intreprinderi s-au inteles in liniste, fara nici o recunoastere a raspunderii.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.